Pitný režim

Pitný režim denně bychom měli vypít mezi 2-3 litry tekutin nejlépe vody. Pohybujeme-li se v horku, těžce pracujeme nebo sportujeme, musí být příjem tekutin přiměřeně větší.

Při nedostatku tekutin dochází ke zhuštění tělních tekutin, zejména krve a dochází ke zpomalení metabolických procesů a nepříjemným pocitům (bolest hlavy, únava, podrážděnost). Při dlouhodobém nedostatku tekutin dochází k poškození ledvin, jater,narušení trávícího procesu, k hromadění toxinů v organismu a zácpě.

Příjem tekutin by měl být plynulý v průběhu celého dne. Zcela zavádějící a nebezbečná je například domněnka, že v zaměstnání stačí vypít několik šálků kávy a potom vše dohnat večer. Základem pitného režimu mají být především nekalorické nápoje, hlavně voda, nejlépe minerální s nízkou až střední mineralizací, s vyváženým poměrem minerálů.

... zpět na seznam článků

Liniebox


S programem LINIEBOX jíte, na co jste zvyklí. Jíte chutně, často, ale pravidelně a jen tolik, kolik váš organismus potřebuje.

LINIEBOX s.r.o.

  Brno - Kolejní 14

   +420 774 120 171

   info@liniebox.cz

Sledujte nás