Tukožroutská dieta (tukožroutská polévka)

Tukožroutská dieta je založená na každodenní konzumaci tzv. tukožroutské polévky složené z velkého podílu vody a zeleniny (zelí, kořenová zelenina, rajčata, papriky a cibule v libovolném poměru). Lze ji ochutit bujonem, solí a vhodným polévkovým kořením. Chutí trochu připomíná lečo nebo mexickou polévku. Její maximální povolené množství na jednu porci není stanoveno, takže ji lze jíst téměř neomezeně. Během diety se přidává do jídelníčku i malé množství jiných potravin, například rýže, maso nebo mléko. Tato dieta pracuje na principu jednostranné stravy s minimálním obsahem těch živin, které mají největší kalorickou hodnotu, tedy cukrů a tuků. Naopak její hlavní účinnou součástí je voda, která zajišťuje velký přísun tekutin po celý den, a zelenina, která poskytuje vlákninu, jež prospívá správnému trávení a vytváří lepší pocit nasycení.

Jaké potraviny jsou povoleny

Základem je tukožroutská polévka. Lze doplnit o ovoce, syrovou i vařenou zeleninu, vařený brambor, mléko, hovězí nebo kuřecí maso, rýže, ovocné šťávy.

Jaké potraviny jsou zakázány

Tuky a sacharidy, to znamená nekonzumovat uzeniny a veškeré mastné výrobky z masa, tučné sýry, smažené pokrmy, ořechy a sladkosti (čokoládu, dorty, sušenky atd.).

Výhody

Úbytek váhy se dostavuje poměrně rychle, tedy po týdnu, kdy se dodržuje. U některých jedinců může být výsledek i velmi znatelný. Výživné látky. Jídelníček obsahuje dostatek tekutin, vlákniny a některých vitaminů.

Nevýhody

Tukožroutská dieta není určena k dlouhodobému dodržování. Při dlouhodobém dodržování hrozí zdravotní problémy. Jednotvárnost. Týdenní stravování podle tukožroutské diety je velmi jednotvárné a tělu se nedostává některých potřebných látek, např. sacharidů, tuků a bílkovin. Energetická nedostatečnost. Polévka má celkově nízký obsah energie a ingredience v ní obsažené nedodávají tělu dostatek energie na celý den, proto se může objevit únava až malátnost. Psychika. Konzumace stejného pokrmu několik dní po sobě nemá právě pozitivní psychologický efekt. Jinými slovy nás prostě omrzí a přestane nám chutnat, což automaticky vede k nezkrotitelné chuti na něco jiného. Jo-jo efekt. Výše uvedené body přispívají k nežádoucímu jo-jo efektu, tedy získání původních kilogramů zpět. Zdravotní rizika. U některých jedinců může mít nadýmavý či projímavý účinek. Pokud takový stav nastane, je lépe dietu ukončit a porozhlédnout se po nějaké vhodnější

... zpět na seznam článků

Liniebox


S programem LINIEBOX jíte, na co jste zvyklí. Jíte chutně, často, ale pravidelně a jen tolik, kolik váš organismus potřebuje.

LINIEBOX s.r.o.

  Brno - Kolejní 14

   +420 774 120 171

   info@liniebox.cz

Sledujte nás