Mrkvová dieta

Jak název naprosto spolehlivě napovídá, že jde o mrkev, a to ve všech možných podobách – ve formě syrové, vařené, dušené, pečené, mixované, strouhané, tekuté... Mrkvová dieta se skládá pouze z tohoto druhu zeleniny, případně ve vhodné kombinaci i s jinými druhy zeleniny nebo ovoce (např. jablky). Je vhodná pouze ke krátkodobému držení a to po dobu 1 týdne, lze shodit několik málo kg (2 – 6kg).

Jaké potraviny jsou povolen

Jen mrkev, a to na jakýkoliv způsob za syrova i za tepla. Při mírné formě jsou možné ústupky ve formě celozrnného pečiva, nízkotučných mléčných výrobků a libového masa, případně ovoce v malém množství.

Jaké potraviny jsou zakázány

Vše krom mrkve a některých druhů zeleniny (a případně oněch „ústupků“ při zlehčené formě diety). Nemyslitelné jsou samozřejmě uzeniny, alkohol, tučné pokrmy, sladkosti.

Výhody

Rychlý úbytek váhy. Hmotnost se snižuje již během několika dnů.
Mrkev a další vhodná zelenina má vysoký podíl vitaminů a vlákniny, které jsou potřebné pro organismus a napomáhají odbourávání tuků.
Bez pocitu hladu. Při pocitech hladu se můžeme zasytit, čím jiným, než opět mrkví.

Nevýhody

Jednotvárnost. Konzumovat celý týden jen mrkev naše chuťové buňky brzy omrzí. Vzniká nezřízená chuť na jinou potravinu a na sladké. Nedostatek živin. Strava je zcela nevyvážená, chybí mnoho důležitých látek.
Ztráta svaloviny. Při nedostatku bílkovin a sacharidů chudnou svaly, zatěžují se vnitřní orgány (např. ledviny) a vznikají častější pocity únavy.
Při jednotvárné dietě mohou vznikat zácpy a průjmy, případně žaludeční obtíže

... zpět na seznam článků

Liniebox


S programem LINIEBOX jíte, na co jste zvyklí. Jíte chutně, často, ale pravidelně a jen tolik, kolik váš organismus potřebuje.

LINIEBOX s.r.o.

  Brno - Kolejní 14

   +420 774 120 171

   info@liniebox.cz

Sledujte nás