Bílkovinová dieta

Bílkovinová dieta je založena na pokrmech s vysokým obsahem bílkovin, což jsou především těstoviny, rýže, sója, mléko, kuřecí maso a zelenina.Jídelníček může pro zvýšení efektu zahrnovat i vysokobílkovinové sušenky. Nezbytnou součástí této diety je také dostatek pohybu a neslazených tekutin. Sladká jídla je třeba úplně vypustit. V dietě nejsou zastoupeny všechny prvky důležité pro organismus člověka, nedoporučuje se tuto dietu držet déle než dva týdny. Při vhodné indikaci a striktnímu dodržování se výsledek brzy dostaví. U nás je však mnohdy šířena nevhodným způsobem.

. Po jejím ukončení je třeba dodržovat zásady zdravé výživy a nevracet se k původním stravovacím návikům, v opačném případě hrozí Jojo efekt. Při vhodné indikaci dochází a striktnímu dodržování se výsledek brzy dostaví. Netučná dieta

Jak název napovídá, jde o dietu, která vylučuje ze stravy většinu tuků. Nejedná se o naprostý zákaz všeho tučného, ale jde o zásadní omezení tuků na maximální možnou úroveň. Dietu je vhodné dodržovat pouze po omezenou krátkou dobu, protože nepřináší tělu některé potřebné látky dostupné tělu jen v tucích. Některé vitaminy nemají šanci se bez určitých tuků vůbec aktivovat. Ideální rozmezí je 2 – 4 týdny. Pokud však vhodně upravíme jídelníček, je možné tuto dietu držet i dlouhodobě a shodit tak i více kilogramů.

Jaké potraviny jsou povoleny
Dovoleno je konzumovat všechny potraviny s vyloučením tuků.
Jaké potraviny jsou zakázány

Všechna tučná jídla. Musí se hlídat skryté tuky ve sladkostech (zejména krémových výrobcích, koláčích, ale i bonbonech apod.) a také mléčných výrobcích (tučné sýry, tučné salámy).

Výhody

Není pocitu hladu. Dieta nestanovuje množství jídla, pouze jeho výběr, takže hlad určitě nehrozí. Dieta není vyloženě škodlivá ani při dlouhodobém dodržování avšak s mírnou úpravou vedoucí k zajištění některých tuků nezbytných pro správnou funkci organismu. Bez nezřízené chuti. Tučné potraviny lze nahradit netučnými, a tak se není potřeba obávat zvýšené chuti na některou nevhodnou potravinu.

Nevýhody

Vyšší kalorická hodnota díky sacharidům. Je třeba dát pozor na sacharidy a z nich plynoucí zvýšený přísun nadbytečné energie! Efekt se může obrátit a kila půjdou nahoru. Díky striktnímu vyloučení tuků může hrozit nedostatek některých z nich, které jsou důležité pro tělo.

... zpět na seznam článků

Liniebox


S programem LINIEBOX jíte, na co jste zvyklí. Jíte chutně, často, ale pravidelně a jen tolik, kolik váš organismus potřebuje.

LINIEBOX s.r.o.

  Brno - Kolejní 14

   +420 774 120 171

   info@liniebox.cz

Sledujte nás