Atkinsonova dieta (tučná dieta bez sacharidů)

Atkinsonova dieta spočívá v tom, že denně smíte přijmout jen 20 g sacharidů. Tělo však sacharidy potřebuje, a pokud se jich nedostává, je nuceno si je vytvářet z tuků. Tato přeměna je pro těla velmi energeticky náročná, a tak dochází k úbytku váhy.

Dieta má tři fáze. V první fázi po dobu 14 dní musíme striktně dodržovat již zmíněných 20 g sacharidů denně, musíme brát v potaz, že třeba i v okurce jsou obsažené sacharidy. Ve druhé fázi můžeme pomalu přidávat do 5 g sacharidů týdně, až zhubneme na požadovanou váhu. Potom následuje třetí fáze, ve které jíme už normálně jen s malým omezením, třeba na bílé pečivo bychom měli zapomenout navždy a nahradit ho tmavým. Místo příloh bychom měli v restauracích požadovat zeleninové oblohy. Pokud začneme opět přibírat, vracíme se k první fázi.

Tato dieta je však nefyziologická a má mnoho záporů. Neprospívá ani tělu ani duši. Zvyšuje riziko srdečně cévních nemocí a nádorových onemocnění. Většina lidí se cítí unavená, protože se tělu nedostává dostatek živin, vitamínů, minerálů a ochraných látek rostlinného původu – nekonzumují se ovoce, zelenina, obiloviny, luštěniny. Dieta škodí i duši – musíte si odpírat oblíbené a chutné potraviny.

Jaké potraviny jsou povoleny

Veškeré uzeniny a maso, mléčné výrobky bez omezení obsahu tuku, vejce, pečivo v minimálním množství a jen celozrnné, zelenina (mimo zakázanou), ovoce (mimo zakázané), hořká čokoláda v minimálním množství, neslazené nápoje, víno v malém množství.

Jaké potraviny jsou zakázány

Jakékoli přílohy, jako brambory, rýži, těstoviny, ze zeleniny a ovoce pak všechny, které jsou nasládlé (mrkev, kukuřice, hrášek, meloun, banány, ananas), všechny sladkosti (krom povolených), slazené nápoje, pivo, alkoholické nápoje (krom vína).

Výhody

Rychlý a trvalý úbytek mnoha kil, který se dostavuje už po několika dnech a podle délky dodržování lze shodit i desítky kilogramů. Není zapotřebí se vzdávat oblíbených tučných jídel. Bez pocitu hladu. Dieta zaručuje, že nikdy nebudeme mít hlad

Nevýhody

Nedostatek sacharidů. Zejména pokud se věnujeme cvičení nebo sportu a chceme zpevnit svalstvo, budou nám sacharidy ve stravě chybět. Díky minimálnímu obsahu sacharidů se brzy dostaví chuť na něco sladkého. Zdravotní rizika. Neomezená konzumace tučných jídel může mít negativní dopad na některé orgány (žlučník nebo slinivku břišní apod.). Dlouhodobé účinky diety nebyly ověřeny. Nedostatek zeleniny. Ve stravě chybí potřebná vláknina a vitaminy

... zpět na seznam článků

Liniebox


S programem LINIEBOX jíte, na co jste zvyklí. Jíte chutně, často, ale pravidelně a jen tolik, kolik váš organismus potřebuje.

LINIEBOX s.r.o.

  Brno - Kolejní 14

   +420 774 120 171

   info@liniebox.cz

Sledujte nás